کد خبر: 1229102
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۰
چند سالی می‌شود که سازمان بسیج سازندگی در بازآفرینی شهری مناطق حاشیه‌نشین تبریز از طریق احداث واحد‌های مسکونی طرح جهش تولید مسکن و نیز تأمین قیر برای ساخت و بازسازی راه‌های روستایی وارد عمل شده و اقدامات شایسته‌ای نیز داشته است

جوان آنلاین: توجه به تولید انرژی‌های پاک از جمله اقداماتی است که در دستور کار سازمان بسیج سازندگی قرار دارد و این نیروی مردمی برنامه‌ریزی کرده تا در تولید پنل‌های خورشیدی در نقاط مختلف کشور سرمایه گذاری کند؛ کاری که با محوریت خانواده‌های محروم و نیازمند آغاز می‌شود و با هدف توانمند‌سازی آن‌ها پیش می‌رود. کاری که در آذربایجان شرقی در کنار ساخت هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی این استان در دستور کار بسیج قرار دارد تا با مشارکت مردم بتواند در کمترین زمان ممکن به نتیجه برساند. 
 
یکی از ویژگی‌های بارز آذربایجان شرقی این است که گروه‌های جهادی حاضر در آن در پروژه‌های مختلف و به خصوص طرح‌های خدمت‌رسان به روستا‌ها مشارکت چشمگیری دارند. 
با توجه به ظرفیت‌های موجود در روستاها، در صورت اقدامات اساسی که منجر به تأمین و تکمیل زیرساخت‌ها، اشتغالزایی و افزایش درآمد سرانه می‌شود، می‌توان شاهد تثبیت جمعیت و حتی مهاجرت‌های معکوس بود. 
در آذربایجان شرقی، تأمین آب شرب و کشاورزی از نیاز‌های جدی روستا‌های این منطقه است که اقدامات مهمی به ویژه برای اجرای پایاب ۹ سد تکمیل شده استان در حال انجام است. 
اصلاح الگوی کشت، ایجاد واحد‌های فرآوری محصولات کشاورزی، احداث مدارس جایگزین کلاس‌های کانکسی، ایجاد بازارچه‌های دائمی محصولات بومی برای عرضه به گردشگران و سرمایه‌گذاری شستا برای تأسیس گاوداری‌های بزرگ در مناطق محروم استان از جمله مواردی است که با جدیت در این منطقه دنبال می‌شود. 
چند سالی می‌شود که سازمان بسیج سازندگی در بازآفرینی شهری مناطق حاشیه‌نشین تبریز از طریق احداث واحد‌های مسکونی طرح جهش تولید مسکن و نیز تأمین قیر برای ساخت و بازسازی راه‌های روستایی وارد عمل شده و اقدامات شایسته‌ای نیز داشته است. 
در همین رابطه رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به تصویب اعتبارات لازم برای این سازمان در زمینه پنل‌های خورشیدی و احیای واحد‌های خرد و کوچک می‌گوید: «در این راستا بسیج سازندگی سال‌هاست وارد میدان شده است و به دلیل شرایط ویژه آذربایجان‌شرقی، آمادگی لازم برای افزایش میزان همکاری‌ها را دارد.»
سردار محمد زهرایی با تأکید بر اینکه اولویت بسیج سازندگی تأمین آب روستاهاست، می‌افزاید: «غیر از پروژه‌های آبرسانی، در رابطه با راه‌های روستایی نیز آماده همکاری با مدیریت ارشد تمام استان‌ها هستیم.»
این مسئول با اشاره به اینکه احتساب کمک واحد‌های اقتصادی به گروه‌های جهادی به عنوان مالیات تصویب شده است، تأکید می‌کند: «بدین ترتیب بسیج سازندگی می‌تواند پروژه‌هایی را که از نظر استانداری، اولویت‌دار بوده است، اما بودجه دولتی لازم به آن‌ها اختصاص نمی‌یابد را با جذب منابع به عنوان پروژه‌های مشترک پیش ببرد.»
به گفته این مسئول از حدود دو سال پیش برای همکاری و مشارکت در ساخت هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید سهند در قالب توافق با وزارت راه و شهرسازی توافق شده تا بسیج هم در پیشبرد طرح ملی تولید مسکن نقشی ایفا کند. 
سردار زهرایی می‌گوید: «بسیج سازندگی در چند استان برای احداث واحد‌های مسکونی در روستا‌ها و مناطق حاشیه‌ای کلانشهر‌ها وارد میدان شده و در حال اجرای پروژه‌هاست.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار